Spring naar inhoud

Persoonsalarm bestellen

Een veilig gevoel

Je moet er toch niet aan denken: je valt en kunt niet opstaan. Ook kun je niemand waarschuwen. Gelukkig is er persoonsalarmering. Daarmee kun je gemakkelijk alarm slaan. Met één druk op de knop. Zodat er zo snel mogelijk iemand bij je is om te helpen. Vrijwel altijd binnen 30 minuten. Een veilig gevoel.

Zo werkt persoonsalarmering

  1. Er is iets met u aan de hand. U drukt op de alarmknop.
  2. De zorgprofessional van medisch servicecentrum Altide vraagt wat er aan de hand is via de spreek- en luisterfunctie.
  3. De zorgprofessional van Altide schakelt hulp in.
  4. De hulp komt bij u, vrijwel altijd binnen 30 minuten. Dat kan een naaste of bekende zijn (mantelzorger). Wilt u dat een professionele hulpverlener (uw thuiszorgorganisatie) bij u komt, dan hebt u hier in de meeste gevallen een indicatie van de wijkverpleegkundige voor nodig. 

Abonnement en vergoeding

Bij Altide sluit u een abonnement af voor het persoonsalarm. 24 uur per dag zitten hier ervaren zorgmedewerkers klaar om uw alarmoproep te beantwoorden. Belangrijk als elke seconde telt!

Mogelijk kunt u de kosten voor het abonnement van het persoonsalarm gedeeltelijk vergoed krijgen. Dat hangt af van uw aanvullende verzekering bij uw zorgverzekeraar.

Voor persoonsalarmering werken wij samen met Espria Ledenvereniging. Want bent of wordt u lid van de ledenvereniging, dan krijgt u korting op de apparatuur en installatiekosten.

Wij informeren u graag over de mogelijkheden. Bel daarvoor met onze medewerkers van de Administratie Persoonsalarmering: 088 980 09 53 (op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur bereikbaar). Of stuur een e-mail.

Kies de persoonsalarmering die bij u past

Persoonsalarm Thuis (vast) 

  • Gebruik voor in en om uw woning (eigen kavel) en als u regelmatig alleen thuis bent.
  • Als u hulp nodig hebt wanneer u op de alarmknop hebt gedrukt, kan een thuiszorgmedewerker of een naaste of bekende bij u komen. Keuze uit: 
    • Thuis
      Als u een internetmodem met beschikbare poorten in de woonkamer heeft. 
    • Thuis Plus
      Als u geen internetmodem met beschikbare poorten in de woonkamer heeft, maakt uw persoonsalarm via een simkaart in het apparaat verbinding met het medisch servicecentrum. 
  • Kleine, lichtgewicht alarmknop om uw hals of pols. De keuze voor een polsbandje of halskoord maakt u als de monteur bij u is. 
  • Altijd te dragen, u hoeft het apparaat niet op te laden. 
  • Waterdicht, kan ook onder de douche. 
  • Zorgcentrale zorgt voor hulp. 
  • U huurt de apparatuur: alarmknop en ontvanger. 
  • Extra alarmknop voor huisgenoot mogelijk. 
  • 24/7 service op apparaat.
  • Abonnement elke maand opzegbaar.
Persoonsalarm Thuis en Thuis Plus (vast)

Persoonsalarm Overal (mobiel) 

  • Voor gebruik in huis en buitenshuis, waar u zich dan ook bevindt. 
  • Als u hulp nodig hebt wanneer u op de alarmknop hebt gedrukt, kan een naaste of bekende bij u komen. Keuze uit: 
    • Horloge
      Inclusief o.a. 230V/5V USB-oplader en lang oplaadsnoer 
    • Button
      Inclusief o.a. 230V/5V USB-oplader en halskoord.
  • Door een simkaart in het apparaat is uw locatie zichtbaar in een gekoppelde mobiele app, die uw naaste of bekende moet installeren op zijn/haar smartphone. 
  • Stabiel 4G nodig. 
  • Geen installatie thuis nodig. 
  • Gemiddelde levensduur: 2 jaar. 
  • Minimaal 3 keer per week opladen (met een lege accu kunt u niet alarmeren). 
  • Handige alarmknop met spreek- en luisterfunctie. 
  • Waterdicht, kan ook onder de douche (niet in bad of zwembad). 
  • Zorgcentrale kan voor hulp zorgen. 
  • U koopt de apparatuur: horloge of button mét toebehoren. 
  • Service tijdens kantoortijden.
  • Abonnement elke maand opzegbaar.
Persoonsalarm Overal (mobiel)

Toegang tot de woning

Uw hulpverlener moet snel en gemakkelijk uw woning kunnen binnenkomen. Maar u kunt waarschijnlijk zelf de deur niet opendoen. Een sleutelkluis biedt uitkomst. Dit is een klein kastje waarin u uw sleutel hangt. Beveiligd met een code. Alleen hulpverleners met de code kunnen uw huis in. Komt er iemand van de thuiszorg na een alarmoproep? Dan is een sleutelkluis vaak verplicht. Kan er alleen een naaste of bekende komen? Dan kunt u diegene ook een sleutel van uw huis geven.

Testmelding

Regelmatig maakt uw alarmapparaat zelf een testmelding om aan te geven dat het apparaat goed werkt. Dit gebeurt automatisch: u merkt er niets van. Blijft de melding uit? Dan zoeken wij uit waarom. Natuurlijk nemen wij dan contact met u op. Heeft u toch zelf twijfels over de verbinding? Dan kunt u zelf een testmelding doen. Doe dit niet vaker dan één keer per drie maanden en doe dit het liefst op maandag, dinsdag of woensdag. Mocht er een storing zijn, dan kunnen wij dit in de loop van de week voor u oplossen. 

Spreekluisterverbinding

Wanneer u op de alarmknop drukt en wij u niet kunnen horen via de spreekluisterverbinding, dan bellen wij u op uw (huis)telefoon. Als u die niet beantwoordt, schakelen wij hulp in. Bijvoorbeeld van uw mantelzorger of de thuiszorg. Dus ook wanneer het onverhoopt niet lukt een spreekluisterverbinding tot stand te brengen, dan nog bent u verzekerd van hulp. 

Extra zender aanvragen

Wilt u een extra polszender of halszender aanvragen? Bijvoorbeeld voor uw partner of degene met wie u samenwoont. Belt u dan met de administratie om dit aan te vragen. Aan een extra zender zijn maandelijkse kosten en eenmalige installatiekosten verbonden. De medewerkers van de administratie kunnen u hier meer over vertellen: 088 980 09 53 (op werkdagen van 8.00-17.00 uur).